Derde graad Onthaal, Organisatie en Sales
Arbeidsmarkt
Onthaal, Organisatie en Sales is een praktische studierichting in de arbeidsmarktfinaliteit. Ze biedt inzicht in de werking van ondernemingen en is gericht op het ontwikkelen van competenties met betrekking tot onthaal- en verkoopactiviteiten. Aandacht voor communicatieve en sociale vaardigheden is essentieel in functie van een professionele communicatie met bezoekers en klanten. Het verwerven van digitale competenties kadert in de bedrijfsgerichte component vermits de goederen-, documenten- en informatiestroom in sterke mate gedigitaliseerd zijn.
Specifiek voor de studierichting
- De werking van ondernemingen
- Verkoop en marketing in de retailsector
- Klanten onthalen en informeren, beperkte administratieve taken uitvoeren (in functie van het onthaal van klanten)
- Winkelverkoop in een B2C (business to consumer) omgeving
- Engels en Frans: communicatieve vaardigheden
- Duits: zelfredzaamheid binnen de context
Lessentabel (onder voorbehoud)
Onthaal, Organisatie en Sales | 5e jaar | 6e jaar |
Artistieke vorming | – | 1 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 3 | 3 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Maatschappelijke vorming | 3 | 2 |
Nederlands | 3 | 3 |
Wiskunde | 2 | 2 |
Algemeen gedeelte | 17 | 17 |
Duits | 1 | 1 |
Onthaal, organisatie en sales (incl. werkplekleren) | 14 | 14 |
Specifiek gedeelte | 15 | 15 |
Aantal uren per week | 32 | 32 |
Verder studeren?
Se-n-Se:
- Commercieel Assistent
- Klantcontactmedewerker