onze school

Een school met aandacht voor vorming en begeleiding van jongeren die het beste van zichzelf durven geven.

Hartencollege Secundair Onderwijs • Onderwijslaan is een school gevestigd in hartje Ninove. Gegroeid vanuit de traditie van de Zusters der Heilige Harten zetten wij ons sinds 1836 in om jonge mensen te begeleiden bij het leren leren en leren leven.

Starten doe je bij ons in de eerste graad A- of B-stroom. In de tweede en de derde graad bieden wij onderwijs binnen 4 studiedomeinen: Economie en Organisatie, Maatschappij en Welzijn, STEM en Taal en Cultuur. Bepaalde studierichtingen geven je de juiste vorming om door te stromen naar het hoger onderwijs. Of je kiest voor een richting die je perfect voorbereidt op de arbeidsmarkt door de vele stages en werkplekleren.

Zorg, kwaliteit en talent zijn de 3 pijlers waaraan we continu onze schoolwerking toetsen. Er lopen ongeveer 820 leerlingen school bij ons.

Keuze-uren in 1A en 1B

Kies 2 uur (1A) of 3 uur (1B) per week in welk domein je jezelf wil verdiepen 1A: Kunst, Sport, STEM of Woord 1B: module Office, Zorg, Kunst of SPORT

ICT

Aandacht voor ICT-vaardigheden

Breed studieaanbod

Bij ons word je wat je wil! We bieden creatieve, economische, exacte en sociale wetenschappen zowel doorstroom- als arbeidsmarktgericht.

Welkom op onze school

Je weet misschien al wat je wil studeren of welk beroep je later wil uitoefenen. Of is je droom nog onduidelijk? Ontdek alles op onze website!